my sugar tak sihat daa

starting since the first day of school (wednesday), wani demam panas. tapi ku bagi obat, 3 hari pun tak kebah2.. so end of the week kami bawak pi spital ... kena tahan wad sampai monday.tapi tak baik sepenuhnya, dan on off batuk, demam, dan selesema pulak maintain. hingus pekat. sian kat dia.

malam pun susah nak tido lena, kejap2 terbangun, dan ibu ayah amat risau dan penat juga. pegi klinik 3 kali juga, amik antibiotik lepas antibiotik spital abis. hmmm...! ada ketika aku sedut hidung dia pakai tool, kengkadang aku dah geram sangat, aku sedut je sendiri pakai mulut. tapi still tak kurang selesema nye.

bila pegi follow up kat spital, rupanya darah wani tak cun la. darah merah kurang dari darah putih. so bagi la sup daging. dah makan ubat spital yg kali ni baru la dia nampak normal, selesema pun hilang. 

aku gi carrefour ahad lepas, beli belut 2 ekor. tadi baru sempat masak. lagipun sup daging dah habis. korang penah makan belut ke? masak ape?

tapi tu la , ibu asyik kene balik lambat,  ibu and wani asyik balik rumah malam je. celah mane nak masak lunch untuk wani? terpaksa la main reheat2 je...  


wani cepat la sembuh and berjalan. amin.


tapi gigi wani yang duk tumbuh, dia dah ada 1  canine and premolar (ataih) dan 1 premolar (bawah). dah pandai duduk. kalau time makan obat.. waa, cepat2 pandang meja ( aku letak ubat kat  situ sebelum bagi dia) and placing duduk. 


gambar? ada.. tapi ..besaq la. haha wani buat muka "apehal??"

0 comments:

Post a Comment


up