A premonition

Semalam, Selasa pagi, tatkala kesihatan aku masih okay, aku tolong kat kedai mummy. There were two patches of different conversations that i caught while serving the drinks to the customers.

Meja 3*

Sekumpulan anak muda, maybe students. Aku tak pasti sebab aku tak pernah pulak tanya walaupun diorang selalu datang.

"Sekarang aku kena start jaga kaki. *ketawa* Tapi main bola tak boleh tinggal*sambung ketawa, tambah kuat*"

Kenapa eh. Aku cuma boleh teka, betul atau tak tu entah la :) Maybe dia kena kencing manis kut ...
Kaki kan tak boleh luka, nanti lambat baik, mungkin boleh sampai kena potong kalau luka jadi serius. Tapi kalau tengok gaya dia, tak macam orang yang ada kencing manis pun.

Meja 11*

Meja ni ramai gila, ada dalam 8 orang, diorang sambung 2 buah meja. Maybe students, ada label institusi kat uniform diorang. Salah seorang tu memang regular customer. dia order TTKM ( teh tarik kurang manis.. aku selalu tulih order camtuh kat kertas order tu). Aku pun sengal gak masa tu. Sebelum hantar aku dah tnya kat Daoy yang mana satu TTKM. Dia pun dah asingkan ketepi, tapi masa hantar tu aku dah lupa yang mana satu :/

"Yang kurang manis yang mana, kak?"
Aku dah terdiam. huhu. *alamak*

aku pun tunjuk la yang lain macam sikit. Dia pun minum sikit.. muka dia cam (huhuhu) aku pun dah serba salah sebab dia pun tunjuk muka serba salah dia. sib baik dia tak angin. Aku pun tak pasti dia rasa air TTKM tu KM ke M...

" Saya dah tak leh minum manis dah kak"
dalam hati aku 'ooohh'

Tak baik aku hari tu; kalau aku pandai buat air, maybe aku buat yang baru untuk dia. takut gak aku nak suruh Daoy buat yang baru. So aku tak buat apa-apa pun untuk dia.

I know

I know

Aku memang waitress yang blur blur.

Kaki pun dah start sakit-sakit...

So memang kena jumpa doktor. Sah.. sejak terdengar conversations customers memang aku dah rasa tak sedap hati. tapi ubat aku memang dah habih. memang kena jumpa doktor. Ingatkan rendah je. Rupanya tinggi gila gula aku. *sob*

0 comments:

Post a Comment


up