Rindu rumahku

i miss my home terribly.

sejak mummy masuk hospital, aku dgn bf dah stay kat sungai merab semula. seingat aku, baru 5 kali balik kot... ni dah 2 minggu tak balik. apa jadi tah kat rumah aku. kak idah pulak maybe nak datang visit just aku yang belum balik-balik rumah sendiri.

pokok-pokok aku mesti dah kering layu. belakang rumah pulak mesti macam hutan. kesian kakak yang tinggal kat atas rumah aku, kalau kasut anak dia jatuh ke stor aku cemana dia nak amik...

aku suka tinggal dengan mummy sebab kat sini kedai dekat. aku pun tak kisah masak untuk family kalau aku tak penat. kalau duduk rumah sendiri kedai jauh... aku gigih jalan pun kalau pegi pasar malam je, pegi balik + waktu membeli, habis la setengah jam baru sampai rumah. masak pun boleh kata tak pernah, hari-hari bf aku beli makanan atau bawak balik dari kedai mummy. ( ye la.. kutuk la.. )

kat rumah sendiri aku agak sunyi la, hari-hari pun duk kat secondlife bila bf aku takde. kalau dia ada pun aku duk kat secondlife gak. bila dia balik rumah dia dah memang penat. masa tu dia buat 2 kerja. communication pun limited.. kalau silap cakap dah jadi gaduh pulak. so duk diam-diam je la. kadang-kadang aku rasa distance bila aku ada dengan dia.

Tapi sekarang aku rasa kami balik seperti sedia kala time aku dengan dia still dating. Kami selalu bergurau, selalu outing. kalau tak pergi berdua, kami ajak ika sekali. dia pun memang suka. semua sebab aku dan bf duk dengan mummy. bf pun cuma buat 1 kerja sekarang, dan masa tak terbuang atas highway pegi balik sg merab - bandar seri putra.


Tapi bak kata orang rumahku syurgaku.

Aku tak sabar nak balik rumah dan remodel everything. Agak jemu juga dengan apa yang ada di ruang tamu. aku nak menabung untuk remodel sofa. itupun aku nak kira budget dulu. kalau boleh nak tukar sarung yang lebih praktikal dari sekarang ni. kalau benci sangat aku nak jual je kat murah dot com. Jual murah-murah. janji boleh tukar look kat ruang tamu.

0 comments:

Post a Comment


up