Second Life dot Com

Aku bukan la gamer yang hantu sangat, cuma kalau aku jumpa game yang sesuai dengan citarasa aku, memang aku akan addicted. Aku bukak akaun kat secondlife.com sejak 2007.

Kalau korang pernah main The Sims, konsep dia lebih kurang macam The Sims online la. Ada community untuk kita connect dan boleh generate duit juga. Matawang yang digunakan ialah Linden Dollars. Boleh convert ke UsD seterusnya ke RM.

Harga jual beli Linden - matawang lain berubah-ubah. Ini aku ambil dari sini.

Linden Dollar rate Sale 03.06.2010
1.00 EUR
401 LD


1.00 USD
319 LD


1.00 GBP
467 LD


1.00 CAD
300 LD


1.00 AUD
263 LD


1.00 CHF
273 LD


100.00 JPY
343 LD







Ini ialah blog aku untuk Secondlife.com. Ini lah cara aku cari duit. Aku cari duit dengan skala kecil je, dan tak la serius sangat, lagipun aku tak ada kelapangan yang melampau-lampau untuk aku duduk situ je sekarang ni. Bf aku pun join Secondlife (SL), tapi dia biasalah... dia suka bersukan so dia join sailing community kat SL tu. Some of the people in the sailing community in SL tu adalah real life sailors. Aku minat tengok je, sebab aku memang bukan kaki sukan. Sebab itu juga la aku jatuh cinta dengan dunia fashion.


Ada banyak pilihan pekerjaan yang boleh kita lakukan untuk generate duit. Macam real world. Ada banyak juga syarikat-syarikat yang communicate menggunakan secondlife.com ni termasuklah institusi-institusi pengajian. Cuma in-world life ni tetap berisiko untuk kena tipu, jadi hati-hati la.

Dua gadis di bawah ini adalah gadis-gadis dari Malaysia.

0 comments:

Post a Comment


up